Prekršajni nalozi pješacima su uručeni, jer su počinili prekršaje iz Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH.
“Ukupna visina novčanih kazni izrečena ovim prekršajnim nalozima u ovoj godini iznosi 111.859 KM”, poručili su u PU Banjaluka.
Kazna za pješake koji prelaze preko pješačkog prelaza kada je na semaforu crveno svjetlo je 50 KM, a za prelazak mimo pješačkog prelaza je 40 KM. U prvih sedam dana od dobijanja plaća se 50 posto kazne.
U MUP-u RS sprovode niz preventivno-represivnih aktivnosti u cilju podizanja svijesti kod građana da ulice prelaze na pješačkim prelazima.
“Policijska uprava Banjaluka duži niz godina provodi kampanju ‘Zaštitimo djecu u saobraćaju’ usmjerenu na prevenciju saobraćajnih nezgoda u kojima bi učesnici mogli biti djeca, kao najranjivija kategorija pješaka – učesnika u saobraćaju”, kazali su za “Nezavisne” u PU Banjaluka.
Dodali su da policajci aktivnosti usmjerene na zaštitu pješaka najčešće sprovode na mjestima gdje se, prema statističkim podacima, dogodi najveći broj saobraćajnih nezgoda u kojima su učesnici pješaci.
Inače, u toku 2018. godine na području Banjaluke izdato je 2.279 prekršajnih naloga pješacima, što je u odnosu na 2019. godinu manje za 233 prekršajna naloga ili za 9,28 odsto.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja RS, rekao je da većina starijih pješaka misli da svi drugi učesnici saobraćaja moraju njih poštovati, dok mlađi često prelaze preko kolovoza sa slušalicama na ušima, što nije dozvoljeno zakonom.
“Kontrola je često bazirana na vozačima putničkih vozila, što zapostavlja kontrolu drugih učesnika u saobraćaju. U svakom slučaju, treba napraviti balans tako da kontrole od strane Saobraćajne policije budu više bazirane na pješacima”, smatra Jaćimović.