Međutim, u slučaju glavnog grada BiH umjesto prvih pozitivnih impresija, panorame, ljubaznosti osoblja i domaćina, ono na što su učestale žalbe kako domaćih tako i stranih gostiju su sarajevski taksisti koji su im prvi kontakt izvan aerodroma na putu do željene destinacije.
Nerijetko se gosti tako susreću sa neljubaznošću, neki od turista žale se na naplatu usluge u eurima, a najviše od svega, na nepaljenje taksimetra i izdavanje računa.
Predsjednik Udruženja Sarajevo Taxi Enver Suljagić, međutim, tvrdi kako se svi taksisti sa štanda na Međunarodnom aerodromu moraju pridržavati svih zakona i Kodeksa profesionalne etike.
– Svi taksisti prilikom pružanja usluge moraju upaliti taksimetar i ne smiju naplatiti više od toga – kazao je Suljagić te poručio da svaka stranka koja primijeti neregularnosti, ima pravo žalbe kantonalnoj inspekciji ili policiji.
Sankcije postoje, dodao je Suljagić, a taksista zbog toga može i izgubiti dozvolu za rad.
Naveo je da su do sada sankcionisali određen broj taksista zbog nepoštivanje zakona, te da su im izrečene sankcije u vidu zabrane rada na određeni period.
– U slučaju da taksista ne upali taksimetar, stranka treba odmah pozvati policiju – istakao je, te dodao kako taksisti imaju pavo u određenim slučajevima odbiti vožnju ako je stranka pod dejstvom alkohola ili droga, ako je neuredna ili ukoliko se u taksiju želi voziti više od dozvoljenog broja putnika.
Problema ima, ali mi možemo djelovati samo ako stranka podnese prijavu i ima dokaz – zaključio je Suljagić u izjavi Feni.
Iz Kantonalna uprava za inspekcijske poslove KS kazali su za Fenu da saobraćajna inspekcija, pored ostalih segmenata nadzora iz njihove nadležnosti, kontinuirano kontroliše taksiprijevoz na području Kantona Sarajevo, a među kojim je i lokalitet Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Pojašnjavanju da je Zakonom o taksi prijevozu KS propisano da cijenu taksi prijevoza utvrđuje prijevoznik cjenovnikom koji mora biti ovjeren od Ministarstva saobraćaja te da izvod iz ovjerenog cjenovnika, u vidu naljepnice, treba biti istaknut na desnom bočnom staklu.
Tvrde da je taksi vozač dužan naplatiti cijenu prijevoza u iznosu koji pokaže taksimetar te da u slučaju da ne uključi taksimetar na početku vožnje, putnik shodno Zakonu, nije u obavezi platiti cijenu usluge prijevoza.
Također navode da se taksi vozač i putnik mogu dogovoriti prije otpočinjanja vožnje o fiksnoj cijeni usluge, s tim da je vozač prije otpočinjanja vožnje putniku dužan izdati račun za dogovorenu uslugu prijevoza.
Da bi inspektori mogli pravovremeno reagovati, dodali su, nezadovoljni korisnici taksi usluga uočene nepravilnosti mogu prijaviti saobraćajnoj inspekciji Uprave na jedan od dostupnih i poznatih načina, uz dostavu podataka o lokaciji i registarskom broju taksi vozila, ako je to moguće.
– Ako vozač taksija prije početka vožnje ne uključi taksimetar ili ne naplati cijenu po cjenovniku, bit će kažnjen novčanom kaznom od 100 KM. Ako ne izda račun ili ukoliko nema istaknut cjenovnik, ta kazna iznosi 50 KM. Ako vozač ne prihvati vožnju do zahtijevanog odredišta na području Kantona Sarajevo, kazna iznosi 100 KM – kazali su.
Iz KUIP-a kažu da je u toku 2021. godine inspekcija po službenoj dužnosti i prijavama građana izvršila 341 inspekcijski nadzor na okolnosti obavljanja taksi prijevoza, te je radi utvrđenih prekršaja izdala 23 prekršajna naloga taksi prijevoznicima (pravnim subjektima i fizičkim osobama) kojima su izrečene kazne u novčanom iznosu od 3.800 KM.