Vršilac dužnosti zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske Milija Radović upozorio je i na porast broja lica koja upravljaju automobilom prije položenog vozačkog ispita.
Radović je istakao da su istraživanja pokazala da su, pored neiskustva, agresivnost i svjesno nepoštovanje propisa najčešći uzorci saobraćajnih nezgoda kod mladih vozača, odnosno vozača od 18 do 30 godina starosti.
Prema njegovim riječima, treba provoditi edukativne kampanje koje će upozoravati na moguće posljedice da se takvi stavovi mladih promijene. Pokazalo se, kaže, da se mladi ne plaše smrti već da ih je najviše strah invaliditeta.
S tim ciljem planiramo da u narednom periodu obučimo lica koja su u saobraćajnoj nezgodi ostala nepokretna da u okviru naših kampanja edukuju mlade vozače i one koji će to tek postati šta može da im se dogodi ukoliko voze neoprezno”, rekao je Radović.
Ovakve kampanje bi se provodile u srednjim školama, a Radović smatra da bi trebalo da daju rezultate.
“To je značajan projekat i potrebno je njime obuhvatiti što veći broj srednjih škola u Republici Srpskoj, za šta su potrebna značajna novčana sredstva, te se nadam da će nadležni imati sluha za to i pronaći način da se novac obezbijedi”, rekao je Radović.
Radović je podsjetio na podatak da je u Republici Srpskoj u julu u 13 saobraćajnih nesreća na putevima poginulo 14 građana, a da u pet tih nesreća vozač nije imao položen vozački ispit, dok je u isto toliko uzrok neprilagođena brzina kretanja.
Analizirajući okolnosti u kojima su se dogodile ove saobraćajne nesreće, Radović je naveo i da ih je 60 odsto bilo u dane vikenda. “U dvije saobraćajne nesreće vozač je imao više od 1,2 promila alkohola u krvi, što je stanje teškog pijanstva, a u šest saobraćajnih nesreća uzrok je oduzimanje prava prvenstva prelaza, dok se deset njih dogodilo po suvom kolovozu, a sedam noću”, naveo je Radović.
On je istakao da je potrebna dodatan oprez svih učesnika u saobraćaju jer je evidentno da pojačane kontrole poštovanja propisa u saobraćaju koje provodi Ministarstvo unutrašnjih poslova Srpske nisu dovoljne bez pojedinačne odgovornosti vozača. Radović smatra da su kazne i kontinuirana edukacija najbolji načini da se utiče na učesnike u saobraćaju da poštuju propise i voze oprezno.
Samo primjenom ove dvije mjere može se mijenjati stanje u bezbjednosti saobraćaja, ali to mora biti kontinuirano i uz ulaganje neophodnih novčanih sredstava”, rekao je Radović.
Ukazao je i da su evidentni rezultati u smanjenju broja slučajeva prekoračenja brzine kretanja vozila, nakon nabavke i primjene opreme za evidentiranje ovih prekršaja. “U 2019. godini oko 52 odsto vozača je vozilo preko ograničenja brzine, dok je u 2020. godini taj procenat smanjen na 42, a tome su doprinijeli nabavljeni radari, presretači i druga oprema”, rekao je Radović za Kozarski.