Politika

Dodikov suludi plan za prijenos nadležnosti: Kako bi trebao teći proces povlačenja iz institucija

Narodna skupština RS-a objavila je nas zvaničnoj stranici dokumente koji se tiču plana za prijenos nadležnosti s nivoa BiH na nivo entiteta, čime bi se stvorili preduslovi za stvaranje paralelnih institucija unutar BiH.

Milorad Dodik

Donosimo pregled dokumenta koji su produkt restrogradne politike iz Banje Luke.

Između ostalog, materijali koji bi se trebali naći pred zastupnicima, ukoliko sjednica u decembru uopće bude i zakazana, jasno pokazuju planove o prijenosu nadležnosti s nivoa BiH na nivo entiteta RS i to u pogledu nadležnosti iz oblasti odbrane, pravosudnih institucija kao i oblasti indirektnog oporezivanja i brojnih drugih oblasti.

Oružane snage BiH

Kada je riječ o prijenosu nadležnosti u pogledu odbrane i Oružanih snaga BiH, zaključci obuhvataju pet tačaka koje navode da NSRS zadužuje Vladu RS-a da povuče saglasnost na Sporazm o prijenosu nadležnosti iz oblasti odbrane na institucije BiH potpisan s Vladom FBiH.

“Narodna skupština Republike Srpske povlači saglasnost na Odluku, broj 01-511/05 od 30. avgusta 2005. godine (‘Službeni glasnik Republike Srpske’, broj 82/05) i Odluku o davanju ovlašćenja Vladi Republike Srpske da potpiše Sporazum o prenosu nadležnosti iz oblasti odbrane na institucije BiH sa Vladom Federacije BiH, broj 01-824/05 od 28.12.2005. godine (‘Službeni glasnik Republike Srpske’, broj 117/05).

Ističe se kako se Zakon o odbrani BiH, Zakon o Oružanim snagama BiH, Zakon o sigurnosnoj agenciji BiH od dana stupanja na snagu entitetskih zakona prestaju važiti na teritoriji RS-a.

“Zakon o odbrani Bosne i Hercegovine, Zakon o službi u Oružanim snagama Bosne i Hercegovine, Zakon o obavještajno-bezbjednosnoj agenciji Bosne i Hercegovine i Zakon o državnoj agenciji za istrage i zaštitu Bosne i Hercegovine neće se primjenjivati na teritoriji Republike Srpske od dana stupanja na snagu zakone iz oblasti odbrane i bezbjednosti”, navodi se.

Također, u Zaključcima se ističe da NSRS zadužuje VLadu da u roku od šest mjeseci u NSRS uputi zakone iz oblasti odbrane i sigurnosti RS-a.

Pravosudne institucije

Kada je riječ o pravosudnim institucijama na nivou BiH, NSRS ističe kako Visoko sudsko i tužilačko vijeće ima oko 30 ovlaštenja i ogromne nadležnosti. Također, navedeno je kako institucija nema nikakvu odgovornost.

“Zbog brojnih problema i nekih afera, predstavnici međunarodne zajednice smatraju da je VSTV dio problema i tačka od koje treba krenuti u reformi pravosuđa u BiH. Članovi VSTV su, pored sudija i tužilaca, i advokati koji učestvuju u imenovanju sudija. Budući da su advokati, zajedno sa tužiocima, stranke u postupku, ovaka pristup imenovanju sudija ja neprihvatljiv. Ovakvi principi reformisanja VSTV potvrđeni su u Protokolu koji su 10.09.2015. godine u Briselu, pod pokroviteljstvom Johanesa Hana, potpisali ministar pravde BiH, ministar pravde RS, ministar pravde RS i predsjednik Pravosudne komisije BD. Izvještaji o radu VSTV nisu uvijek usvajani od strane parlamenata entiteta, odnosno BiH (što je postalo gotovo redovna pojava)”, navodi se.

S tim u vezi, zaključci Narodne skupštine RS-a koji se tiču pravosudnih instuticija navode sljedeće:

“Narodna skupština Republike Srpske povlači saglasnost koju je Zaključcima Narodne skupštine Republike Srpske, broj 01-165/04, od 25. februara 2004. godine (‘Službeni glasnik Republike Srpske’, broj 24/04), dala Vladi Republike Srpske za potpisivanje Sporazuma o prenošenju određenih odgovornosti entiteta kroz uspostavljanje Visokog sudskog i tužilačkog savjeta BiH. Narodna skupština Republike Srpske zadužuje Vladu Republike Srpske da povuče saglasnost na Sporazum o prenošenju određenih odgovornosti entiteta kroz uspostavljanje Visokog sudskog i tužilačkog savjeta BiH, koji su dana 11. marta 2004. godine potpisali predsjednici vlada oba entiteta i 18. marta 2004. godine ministar pravde BiH”, ističe se u zaključcima NSRS-a.

Ukoliko se zaključci usvoje na još uvijek nezakazanoj sjednici, to će značiti da se Zakon o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine neće više primjenjivati na teritoriji Republike Srpske od dana stupanja na snagu Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom savjetu Republike Srpske.

Oblast indirektnog oporezivanja

Slični koraci u prijenosu nadležnosti odnose se i na oblast indirektnog oporezivanja.

U ovom dokumentu se navodi da Narodna skupština Republike Srpske povlači saglasnost koju je Zaključcima Narodne skupštine Republike Srpske, broj 01-1005/03, od 30. oktobra 2003. godine (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 95/03), dala da se nadležnost iz oblasti indirektnog oporezivanja u okviru sistema poreske politike (član 68. stav 3. tačka 7. Ustava Republike Srpske) prenese na Parlamentarnu skupštinu BiH, kako bi se omogućilo razmatranje i usvajanje Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH.

Također, navodi se kako NSRS povlači i druge saglasnosti na sporazume o nadležnostima u oblasti indirektnog oporezivanja.

“Narodna skupština Republike Srpske povlači saglasnost koju je Zaključcima Narodne skupštine Republike Srpske, broj 01-1005/03, od 30. oktobra 2003. godine (“Službeni glasnik Republike Srpske”, broj 95/03), dala Vladi Republike Srpske da može zaključiti Sporazum o nadležnostima u oblasti indirektnog oporezivanja između Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine. Narodna skupština Republike Srpske zadužuje Vladu Republike Srpske da povuče saglasnost na Sporazum o nadležnostima u oblasti indirektnog oporezivanja između Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine, koji su dana 5. decembra 2003. godine, u prisustvu Visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini, potpisali premijeri entitetskih Vlada”, ističe se u zaključcima.

Kao i na prethodnim dokumentima koji se tiču prijenosa nadležnosti, NSRS je zadužila Vladu RS-a da u roko do šest mjeseci uputi na razmatranje i usvajanje u NSRS Zakon o porezu na dodatu vrijednost u RS-u kao i Zakon o akcizama RS-a.

“Zakon o sistemu indirektnog oporezivanja u BiH, Zakon o uplatama na jedinstveni račun i raspodjeli prihoda, Zakon o Upravi za indirektno oporezivanje, Zakon o postupku indirektnog oporezivanja, Zakon o postupku prinudne naplate indirektnih poreza, Zakon o porezu na dodatu vrijednost i Zakon o akcizama u BiH neće se primjenjivati na teritoriji Republike Srpske od dana stupanja na snagu Zakona o porezu na dodatu vrijednost u Republici Srpskoj i Zakona o akcizama Republike Srpske”, zaključuje se u dokumentu.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh