U sektoru turističkog smještaja i ugostiteljstva izdano je gotovo 308,5 miliona računa, odnosno 7% više nego u istom razdoblju prošle godine. Potrošeni iznos u tim sektorima je gotovo 4,8 milijardi eura, što je čak 13% više u odnosu na lani. Svakako, pritom, u računicu treba uzeti inflaciju.
Ekipa HRT-a razgovarala je s turistima. Čini se da su oni koji su ove godine odlučili ljetovati u Hrvatskoj – odlučili i oprezno trošiti.
U srcu sezone u Hrvatskoj se odmara više od milion gostiju, a od toga ih je 900.000 stranih. Najbolje su posjećeni Istra, Splitsko-dalmatinski kanton i Kvarner. Cijene smještaja, hrane i pića porasle su. Primjerice, na otoku Lošinju od 5 do 20 posto.
– Osjeti se tako da se vidi veći promet. Mogu reći da imamo mrvicu manje gostiju, ali mrvicu više novaca u kasi, pojasnio je Ivan Milanović, predsjednik Udruženja obrtnika Cresa i Lošinja.
Gosti troše koliko mogu.
– Na odmoru u Malom Lošinju trošim u prosjeku 85 eura na dan. Najviše na hranu u restoranima. Cijene su ovdje znatno niže nego u Italiji, izjavio je Nicolo, gost iz Italije.
– Vidim da je sve skuplje. Imamo četvero male djece koji bi sve što vide. Dosta je skuplje nego u BiH, istaknula je Mirjana, gošća iz BiH.
Umjesto ležanja na pijesku, možete izabrati ležaljku i zaklon od sunca, no to se dodatno plaća. Tako je i na jednoj šibenskoj plaži, prenosi SEEbiz.
– Suncobrani su 10 eura cijeli dan, a ležaljke 5 eura isto cijeli dan. Ljudi iznajmljuju, većinu iznajmim, pogotovo vikendima ili kad su praznici, naveo je Roko Nagić, iznajmljivač ležaljki i suncobrana.
– Te su ležaljke postale preskupe, pogotovo za nas domaće stanovnike koji smo ovdje česti gosti, rekla je Jasmina, gošća iz Babine Grede.
Pojedini privatni iznajmljivači nerealno su podignuli cijene smještaja. Ponegdje je privatni smještaj kategorije 3 zvjezdice skuplji od onog u hotelu s pet zvjezdica. Takvi su apartmani zabilježili najveći pad prometa.
– U kategoriji privatnog smještaja s 4 i 5 zvjezdica se puno manje osjeti ovaj pad potražnje, dok je u kategoriji s 3 zvjezdice taj pad nešto veći i iznosi oko 7 posto, naglasila je Ivana Kovačić, direktorica TZ-a grada Krka.
– Mi smo ostavili cijene na razini lanjske godine i popunjenost nam je ista kao i lanjske godine. Nemamo pad popunjenosti tako da što se tiče toga smo zadovoljni, kazao je Josip Brusić, direktor hotela u Krku.
Razlog pada prometa u splitskom cehu ugostitelja vide u otvaranju sve većeg broja lokala osobito – sezonskog karaktera.
– Na razini cijele Hrvatske u julu, još nema podataka za august, bilježi se porast od 6 posto količine izdanih računa i 17 posto porasta vrijednosti. Međutim mi smo na pojedinim lokacijama i u samim objektima zabilježili pad zbog toga što nas ima svake godine sve više i više i popunjenost je sve lošija, istaknula je Jelena Tabak, predsjednica Udruženja ugostitelja pri HGK.
– Ne gledam osobno kao da je konkurencija problem. Problem je općenito situacija u Hrvatskoj zbog toga što nas se proziva da od kad smo ušli u eurozonu da smo jako jako poskupjeli, što vjerujem da jesmo i sami smo toga svjesni, izjavio je vlasnik restorana Marin Gračanin.
Moramo biti realni s cijenama u svakom pogledu, slažu se zaposleni u turističkom sektoru, piše biznis.