Region

Vještaci utvrdili: Nadstrešnica u Novom Sadu bila je 23 tone teža od dozvoljenog

Konstrukcija nadstrešnice željezničkog kolodvora u Novom Sadu koja se 1. studenog urušila i usmrtila 15 ljudi bila je teža 23.11 tona nego što je prvotno projektirano, stoji u izvještaju vještaka

A person looks on as a rescue team inspects the area where a part of a roof of a railway station collapsed in Novi Sad, Serbia November 2, 2024. REUTERS/Marko Djurica

Naime, Fakultet tehničkih znanosti u Novom Sadu – odjel za građevinarstvo i geodeziju, napravio je, po nalogu Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, vještačenje objekta Željezničkog kolodvora u Novom Sadu, zbog utvrđivanja uzroka urušavanja nadstrešnice.

U mišljenju vještaka se, između ostalog, navodi i da je “konstrukcija nadstrešnice u trenutku neposredno pred lom bila opterećena opterećenjem koje je veće od prvobitno projektiranog za oko 107 kg/m2, odnosno za oko 23.11 tona”.

Stručni tim vještaka je u izvještaju naveo i da “smatra da su vizualne naznake ovakvog loma morale biti uočljive u danima koji su prethodili rušenju nadstrešnice“.

“Zatege kao ključni konstruktivni element osiguravanja nosivosti i stabilnosti nadstrešnice su u trenutku rušenja bile u stanju smanjene nosivosti i povećanog opterećenja”, navodi Fakultet u zaključcima analize proračuna.

“Smanjena nosivost je potvrđena rezultatima laboratorijskih ispitivanja Instituta IMS, prema kojima je, u trenutku neposredno pred rušenje, oko 40 posto žica u zategama bilo izvan funkcije. Uzrok ovakvog stanja je korozija koja se javila na spoju zatege i krovnog nosača. Ovaj nedostatak je mogao biti utvrđen putem pregleda konstrukcije tijekom kontrolnih pregleda propisanih u okviru redovnog održavanja objekta”, ukazuje se u zaključku.

Do povećanja opterećenja u odnosu na originalni projekt došlo je, piše u izvještaju, u više navrata.

“Tijekom izgradnje objekta 1964. godine, umjesto sloja za pad, s gornje strane nadstrešnice je izveden sloj od nearmiranog betona. Ugrađeni sloj nearmiranog betona ima za oko 65 kg/m2 veću masu od mase projektiranog sloja za pad. Ovaj defekt nije imao presudan utjecaj na nosivost i stabilnost konstrukcije, ali je imao negativan utjecaj na smanjenje rezervne nosivosti izvedene konstrukcije”, tvrde vještaci.

Prilikom rekonstrukcije objekta koja je započeta 2021. godine, projektom je bilo predviđeno skidanje “svih slojeva do betona” i izvođenje novog sloja pad i hidroizolacije.

“Uvidom na licu mjesta je utvrđeno da sloj nearmiranog betona nije uklonjen, ali nisu uklonjene ni postojeće pločice s donje strane nadstrešnice. Na ovaj način, opterećenje nadstrešnice je povećano za dodatnih 20 kg/m2,piše N1

Također, rekonstrukcijom je predviđena ugradnja stakala s metalnim okvirima kojima se na nadstrešnicu dodaje još 27 kg/m2. Uzimajući sve navedeno u obzir, konstrukcija nadstrešnice je u trenutku neposredno pred lom bila opterećena s opterećenjem koje je veće od prvobitno projektiranog za oko 107 kg/m2, odnosno za oko 23.11 tona”, navodi se u izvještaju vještaka.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh