Na kraju, nesreću je izazvao gliser firme iz Kraljevice koja se na spomenutom molu bavi iznajmljivanjem jet skijeva i parasailingom, piše “Jutarnji“.
– Ljudi s gliserima dolaze do beach bara prolazeći među kupačima, vežu se tačno ispred, piju alkoholna pića i onda se vraćaju u glisere, pijani sjedaju i na jet ski jurilice. Svuda uokolo divljaju, sve je upućivalo na to da će se dogoditi nešto strašno. Mi kupači koji ovdje dolazimo u stalnoj smo opasnosti – rekla je osoba koja ljetuje u Malinskoj želeći ostati anonimna.
Da su glisiranje i divlja vožnja jet skijevima u Malinskoj veliki problem, proteklih dana govorili su nam brojni ljudi iz tog naselja koji su zabrinuti za svoju sigurnost, a posebice za sigurnost djece.
Vozač glisera zbog šoka nije mogao biti ispitan
Firma čiji je gliser izazvao nesreću, nakon tragičnog događaja više nije radila u Malinskoj. Zvali smo ih, no nismo ih dobili.
Nesreća, kojoj su svjedočili mnogi kupači, šokirala je ljude koji ljetuju u Malinskoj i opasnost od glisera i jet skija stalna je tema razgovora.
Kapetan Stipe Orlić, pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture zadužen za sigurnost na moru, kazao je da se i dalje provodi intenzivna istraga kako bi se utvrdilo što se tačno i na kojoj lokaciji dogodilo.
Kao što smo već pisali, jedna od ključnih stavki bit će tačna lokacija naleta glisera, jer je glisiranje do 300 metara od obale zabranjeno, a taj se prekršaj inače kažnjava novčanim iznosom od tri do 50 hiljada kuna.
Doznali smo da je položaj na 300 metara od obale, koji se spomenuo u opisu nesreće u prvom saopštenju ministarstva, bio tek prva informacija o događaju, ali ne i rezultat istrage, a proizašao je iz iskaza voditelja brodice koji je skrivio nesreću.
Mladić koji je upravljao gliserom zbog šoka nije mogao dati suvisle odgovore na pitanja pa je ispitivanje bilo odgođeno.
Kapetan Stipe Orlić priznaje da su jet skijevi, posebice u zonama gdje su kupači, velik problem.
– Vezano za to, mislimo mijenjati zakon kako bi se povećala sigurnost. Što se tiče sigurnosti plovidbe, s tog bi stanovišta najlakše bilo zabraniti jet skijeve, ali svjesni smo da bi to naškodilo turizmu. Imamo određene ideje, planiramo sjesti za stol s iznajmljivačima i pronaći rješenja – kaže Orlić.
Inače, ove je godine, kako je rekao Orlić, zabilježeno 13 smrtnih slučajeva na moru, no tu su, pored nesreća, ubrojene i prirodne smrti na plažama uslijed srčanog udara te utapanja.
– Dogodilo se da su se u tri dana zaredale tri nesreće, ova u Malinskoj, pad s jet skija u Istri i sudar jet skija u Loparu na Rabu – rekao je Orlić napominjući da se, s obzirom na više od 180 hiljada plovila na hrvatskoj dijelu Jadrana, radi o relativno malom broju smrtnih slučajeva, da je sve to unutar evropskih okvira te da se možemo smatrati sigurnom zemljom.
Kapetan Orlić podsjeća da se vrlo slična nesreća ovoj u Malinskoj nedavno dogodila kod Zadra, kada je gliser pogodio ronioca koji je bio izvan zone kupanja.
– Taj gliser na kraju nije pronađen. Kod većih glisera može se dogoditi da uopće ne primijete da su u nekoga udarili jer se stalno čuju udarci o valove. Vrlo smo sličnu nesreću imali lani na Brijunima gdje je gliser, na kraju, pronađen – kaže kapetan Orlić.