Sporazum bi trebalo da doprinese normalizaciji vazdušnog saobraćaja i skraćivanju rute, a imaće i ekološku korist, te doprinjeti uštedi troškova aviokompanijama i vojnom vazduhoplovstvu.
Potpis Risija uslijedio je nakon potpisa Arnora Sigurjonsona, generalnog direktora Islandskog Ministarstva vanjskih poslova, prenosi “Tanjug”.
Sporazum koji je potpisan daje Islandu pravo da upravlja niskim vazdušnim prostorom Kosova.
Inače, tehničkim sporazumom iz 1999. komandant KFOR zadržao je nadležnost u obezbjeđivanju donjeg vazdušnog prostora iznad Kosova, koji je, inače, zatvoren za civilni avio saobraćaj osim za letove do Prištinskog aerodroma.
Finalizacija ovog sporazuma je važan korak u procesu osnivanja svih potrebnih uslova za otvaranje novih ruta u donjem vazdušnom prostoru Kosova na siguran i propisan način, navodi se u saopštenju kancelarije KFOR-a, a to će, napominje se, doprinjeti i stalnim naporima na unaprijeđenju normalizacije odnosa između Beograda i Prištine u okviru dijaloga pod pokroviteljstvom EU.
Razvoj novih avio linija, inače, odvija se u okviru NATO sastanaka za normalizaciju balkanskog vazdušnog prostora (BANM), pod vođstvom NATO i uz učešće svih relevantnih aktera, navedeno je u saopštenju KFOR-a.