O žalbi tužioca narednih dana će odlučivati vanpretresno veće Višeg suda u Podgorici, piše Dan.
Presudom koju je izrekla sudija Momirka Tešić, a koja je uzburkala crnogorsku javnost, određeno je da mera može trajati od šest meseci do dve godine, s tim da sud naknadno odlučuje o njenom prestanku.
Kako piše u presudi, maloletni Beograđanin će posebnu meru obavljanja društveno korisnog ili humanitarnog rada izvršavati najduže 120 časova u periodu od šest meseci, ali tako da rad ne ometa njegovo školovanje ili zaposlenje, a ukoliko ne bude vršio taj rad, posebna obaveza može biti zamenjena drugom posebnom obavezom, odnosno drugom vaspitnom merom.
Predstavnik oštećene porodice Vlado Šljivančanin i oštećeni Stanišić upućeni su na parnicu za postavljanje imovinsko-pravnih zahteva.
M. S. je 11. jula u budvanskom zalivu jahtom naletio na čamac, pri čemu je poginula Maja Šljivančanin, a povređen je njen verenik Vladimir Stanišić.
Jahta i barka kretale su se od ostrva Sveti Nikola ka plaži Jaz.
M. S. tvrdi da nije vidio barku ispred sebe.
Osnovni sud u Kotoru je sredinom avgusta prihvatio jemstvo u iznosu od 332.000 evra koje je ponudila porodica optuženog kako bi se on branio sa slobode.
M. S. je na suđenju izrazio žaljenje zbog svega što se desilo, a predstavnici oštećenih su ocenili da on to nije uradio iskreno.
– Nesporne činjenice izvedenih dokaza ukazuju da je odbrana maloletnog M. S. u delu u kom navodi da je u trenutku kontakta njegovog broda sa “Pasarom” pramčano bio okrenut ka suncu, tako da je bio poprilično zaslepljen, obesmišljena decidiranim iskazom veštaka pomorske struke Aleksandra Božovića, u kojem navodi da može isključiti mogućnost postajanja odsjaja u konkretnoj situaciji, te da ukoliko bi bila smanjena vidljivost iz bilo kojeg razloga, tada je M.S. bio dužan da još više osmatra – rekao je u sudnici punomoćnik oštećenih Milija Šaranović.
On je je u završnoj reči kazao da je osnovni i jedini razlog ove pomorske nesreće brzina koja nije bila sigurnosna.
U nalazu veštaka se navodi da je maloletnik prouzrokovao pomorsku nesreću jer se nije pridržavao međunarodnih pravila o izbegavanju sudara na moru, kao i člana 10 Zakona o sigurnosti pomorske plovidbe, prenosi blic.