– S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 uvodi se posebna organizacija rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavnicama i tržnim centrima. Pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost trgovine u prodavnicama i tržnim centrima obavezne su organizíratì obavljanje djelatnosti u skladu sa ovom odlukom i posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, te uz pridržavanje svih općih epidemioloških mjera – navodi se u saopćenju.
Prodavnice i tržni centri se, u smislu ove Odluke, razvrstavaju na slijedeći način:
– prodavnice koje imaju do 10 m* neto površine prodajnog prostora
– prodavnice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora, prodavnice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora
– prodavnice od 201 m2 do 2.000 m* neto površine prodajnog prostora
– prodavnice s više od 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora
Neto površina prodajnog prostora prodavnice i tržnog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce odnosno posjetitelje.
U prodavnicama koje imaju do 10 m2 neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac.
Za prodavnice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavnici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 kvadratnih metara. Za prodavnice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavnici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 kvadrata.
Za prodavnice od 201 m2 do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavnici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 kvadratnih metara, dok je za prodavnice veće od dvije hiljade kvadrata najveći dopušteni broj kupaca određen tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje dvadeset kvadratnih metara.
– Za tržne centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u tržnom centru određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 kvadrata. Prodavnice i tržni centri obavezni su na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavnici, odnosno tržnom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca – saopćio je Štab, a prenosi Jutarnji list.
Sve prodavnice i tržni centri obavezni su za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predprraznične nabavke) poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera.
Sve prodavnice i tržni centri obavezni su primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čiśćenja prostora, redovno provjetravati prostore, te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.
Obustavlja se bilo kakav organizirani prijevoz za kupce i posjetitelje prostora većih od 2.000 kvadrata neto površine, te se uvodi obaveza osiguranja sprječavanja ulaska prekomjernog broja kupaca, odnosno posjetitelja i uvođenje redara koji će sprječavati prekomjerni ulazak.
Također se uvodi obaveza organiziranog upozoravanja kupaca na obavezu pridržavanja propisanih mjera (sprječavanje grupiranja kupaca ispred ulaza u prodavnice ili u tržni centar, sprječavanje konzumacije jela i pića u zajedničkim dijelovima tržnih centara)
Nadležnoj službi civilne zaštite moraju se, na njezin zahtjev, učiniti dostupni podaci i evidencije o održavanju sistema ventilacija, prozračivanja i izmjena zraka, a obavezno je i određivanje kontakt osobe koja će 24 sata biti dostupna za kontakt s nadležnom službom civilne zaštite, piše “Jutarnji“.