U ovom trenutku u toku je istraživanje tržišta kako bi se utvrdilo ko od proizvođača može ponuditi traženu opremu.
Upiti su upućeni na 12 adresa širom svijeta. Odgovori se očekuju do sredine sljedećeg mjeseca, nakon čega slijedi javna rasprava u trajanju od mjesec dana.
U Ministarstvu prometa Hrvatske očekuju u januaru sljedeće godine raspisivanje konkursa za nabavu novog sistema koji će biti otvoren 45 dana. Ako ne bude puno žalbi, izvođač bi mogao biti odabran do maja, a do septembra bi ugovor mogao biti sklopljen.
Radovi ugradnje sistema i njegovo testiranje trebali bi se odvijati tokom 2024. godine kako bi on mogao profunkcionirati 2025.
Novi sistem će do tada biti ugrađen na mrežu autocesta kojom upravlja HAC, a sagovornici Jutarnjeg lista se nadaju kako će do tada biti dogovoreno uvođenje nove naplate i na autocestama kojima upravljaju Bina-Istra i Autocesta Zagreb – Macelj.
Uvođenje novog sistema naplate samo na autocestama kojima upravlja HAC koštao bi oko 750 miliona kuna (oko 200 miliona KM), a tome treba dodati još uvijek nepoznati iznos za uvođenje novog sistema na Bina Istri i AZM-u.
Od ukupnog iznosa Europska komisija odobrila je bespovratnih 500 miliona kuna (oko 130 miliona KM) kroz NPOO program. Preostali dio sredstva namijenjen za plaćanje PDV-a, troškove rušenja naplatnih kućica i implementaciju sistema platit će HAC. prneosi “Radiosarajevo“.