“Osjećam da je to kao da roditelji šalju svoju djecu u školu”, rekla je 27-godišnja doktorantkinja dok je sa psom napuštala njegov novi posao.
Xue je željela da njen pas “doživi drugačiji život”, jer su ona i njen partner obično vani vikendom.
“Poslati OK u kafić je dobitna kombinacija. Ona se može igrati s drugim psima i neće se osjećati tako usamljeno”, rekla je.
Kafei za kućne ljubimce su veliki biznis u Kini. Posjetioci mogu da komuniciraju sa životinjama koje lutaju radnjom, omogućavajući vlasnicima da naplate više za iskustvo. Kupci koji posjećuju kineske kafiće za mačke i pse obično plaćaju ulaz, u rasponu od 30-60 juana (4-8,5 dolara) po osobi, ili jednostavno moraju naručiti nešto poput šoljice kafe.
Osim što je okružena sa prijateljima i igrom, Xue kaže da OK-ov posao u kafiću omogućava njoj i njenom partneru da uštede novac. Ako je ostave kod kuće, moraju cijeli dan uključiti klimu, što postaje skupo.
“Ljeta u Fuzhouu mogu biti brutalna”, dodala je. “Moj OK je zvijezda kafića!”, kaže njena vlasnica, Jane Xue.
Xuina ideja možda zvuči nekonvencionalno, ali to je rastući trend u Kini. Na kineskom se zove “Zhengmaotiaoqian”, što znači “zaraditi novac za grickanje”.
Fraza proizlazi iz ideje da ovi kućni ljubimci zapravo rade – bilo pola ili puno radno vrijeme – u kafićima za mačke i pse, a zatim se noću vraćaju kući svojim porodicama, baš kao i ljudi.
Očekuje se da će Kina imati više kućnih ljubimaca nego mališana do kraja ove godine, navodi Goldman Sachs.
Posljednjih mjeseci, vlasnici kafića i vlasnici kućnih ljubimaca podjednako su objavljivali oglase za zapošljavanje i biografije na Xiaohongshu, kineskom odgovoru na Instagram, prenosi Hayat.
U jednom viralnom postu pod naslovom “Kolika je plata za rad u kafiću za mačke?”, vlasnik mačjeg kafića je napisao “Mnogi ljudi kažu da žele poslati svoje mačke da rade u našem mačjem kafiću – ako je to slučaj, dozvolite mi da vam predstavim platu našeg kafića, jer smo upravo platili neke od naših starih radnika!”
Sivo-bijela mačka po imenu Datou (“velika glava”) na kraju je kao platu dobila pet konzervi mačje hrane “nakon poreza”.
“Traže se zaposlenici!” napisao je drugi vlasnik kafića u objavi na Xiaohongshu koja je dobila više od 100 lajkova i 600 komentara.
“Tražimo zdrave mačke dobre naravi”, dodao je vlasnik. “Nudimo užinu po danu i 30% popusta za prijatelje vlasnika ljubimaca!” Što se tiče Xue, ona kaže da je naišla na neke poslove u kafiću za pse na Xiaohongshu i pomislila da bi bilo zabavno poslati OK na posao. Ubrzo je pronašla jednog u Fuzhouu pod nazivom “Yezonghui” i poslala poruku vlasniku.
“Vlasnica kafića je gledala OK oko sat vremena da vidi da li je dobro komunicirala sa mušterijama i da li se slagala sa ostala četiri psa”, rekla je Xue za CNN.
Proces skrininga je očigledno prošao dobro – lijepom bijelom samojedu je ponuđen “posao”.
“Moj OK je zvijezda kafića!” rekla je.
Prvi kineski kafić za mačke otvoren je u južnom gradu Guangdžou 2011. godine, a broj sličnih lokala je rastao za 200% godišnje u zemlji, navodi CBNData, kineski državni finansijski list.
Od 2023. godine u zemlji je postojalo više od 4.000 kompanija povezanih s mačjim kafićima.