Turkish Airlines je potpuno promijenio ploču i krenuo sa potpunom reorganizacijom svih sektora 2003. godine. Do tada je kompanija bila mala, neugledna kompanija trećeg svijeta koju su izbjegavali svi osim ogromne turske dijaspore.
Turkish Airlines je 2003. godine krenuo sa izbacivanjem aviona British Aerospace Avro RJ70 i RJ100 kojih je imao 14 u floti. Zadnji ovaj avion je iz flote izašao 2006. godine.
To je bio period kada se Turska ozbiljno pozabavila turizmom, a tada se grade superluksuzni hoteli u Antaliji i diljem Sredozemlja. Turkish Airlines je operacije krenuo raditi samo sa Boeinzima 737, Airbusima A320 i širokotrupcima, piše avioportal Zamaaero.
Impresivna flota
Danas Turkish Airlines u floti ima 378 aviona i to 6 Airbusa A319ceo, 18 A320ceo, 122 A321ceo i neo, 40 Boeinga 737-800, 15 B737-900ER, 20 B737-8 i 5 B737-9, 23 B787-9, 36 B777-300ER, 12 A330-200, 37 A330-300, 26 A350-900, te 10 A330-200F i 8 B777F.
Kompanija ima naručenih 285 aviona i to 190 A321neo, 64 A350-900, 15 A350-1000, 7 B787-9, 5 A350F i 5 B777F.
I koji je uspjeh Turkish Airlinesa? Prvo, on za razliku od Emiratesa ima uskotrupce. Daleko više od Qatara i Etihada. Naime, upravo Turkish Airlines sa svojim uskotrupcima može dobaciti do svih dijelova Evrope, za razliku od tri bliskoistočka prijevoznika. On sa njima može i do Indije, dobrog dijela Afrike.
Daleko bolje konekcije
Stoga Turkish Airlines može letjeti i na manje aerodrome nego Emirates, što i čini, te može letjeti više dnevnih letova jer ima manji avion. Stoga su mu i konekcije daleko bolje.
Uz to Turkish Airlines koristi svoju ogromnu dijasporu, koju bliskoistočne kompanije nemaju. Stoga on leti doslovce za svaki grad u Njemačkoj gdje leti na čak 11 destinacija. No, Turkish leti i na niz drugih destinacija u Evropi.
Turkish gradi megahub u Istanbulu. Radi toga je turska Vlada napravila novi aerodrom koji je istinski ogroman i ekstremno praktičan. Definitivno najljepši i najfunkcionalniji aerodrom u Evropi.
Četvrta kompanija u svijetu
Turkish ima gomilu konekcija. Po broju destinacija 4. su kompanija u svijetu (III. mjesec 2025.), nakon Uniteda, Americana i Delte. No, po broju država koje opslužuju su na broju 1, sa 123 države, dok drugi Qatar opslužuje tek 89 država.
Po broju linija su 10. u svijetu (III. mjesec 2025). Kompanija je 10. po prihodima u svijetu (22,5 milijardi USD), prva po profitu (6,8 milijardi USD), 8. po imovini (35,6 milijardi USD), 9. po kapacitetu (145 milijardi ASM), po broju putnika je 13. u svijetu, po cargo prometu 7. u svijetu.
Jednako tako kompanija ima odličnu uslugu. On i u ekonomskoj klasi na kraćim letovima poslužuje puni obrok, kakav je bio u osamdesetima na svim legacy kompanijama, bolje nego evropske kompanije daju u business klasi.
Uz to putnik ima maksimalno posluženje pića. O business klasi da i ne govorimo. Tu Turkish prilično parira bliskoistočnim kompanijama, no daleko je od ostalih evropskih prijevoznika. Doslovce ih uništava u usluzi.
Povećanje linija u Australiji
Turkish je uništio i zadnji bastion bliskoistočnih kompanija, te je pokrenuo letove za Melburn i Sidnej. U međuvremenu je i povećao broj frekvencija. Sada linije leti sa 1stop, a od 2026. godine i dolazaka A350-1000 će ih letjeti nonstop.
Turkish je najavio i povećanje broja linija u Australiji u skoroj budućnosti, te dalje povećanje broja frekvencija na dvije postojeće linije. Kada će 2026. letovi biti nonstop, istinski će naštetiti Qataru, Emiratesu i Etihadu.
Stoga ne treba čuditi vrtoglava ekspanzija ove kompanije. Oni su jednostavno odlična kompanija sa vizijom, oni znaju što rade, oni ostvaruju svoje ciljeve, šire se vrlo mnogo, otvaraju nova tržišta i konekcije. I samo je nebo granica.
