“Ni u jednoj drugoj zemlji učinak na ukupnu zaposlenost nije tako velik kao u Njemačkoj”, rekao je jedan od autora Oliver Holtemoeller, piše “Hina”.
Studija uzima u obzir samo one rizike za gubitak radnih mjesta koji su rezultat pada izvoza zbog novih carina na uvoz u Britaniju u slučaju nereguliranog Brexita, a ne uzima u obzir primjerice rizike za tržište rada zbog gubitka interesa u ulaganja.
Brexit će jako pogoditi automobilsku industriju
U Njemačkoj, automobilska industrija će vjerojatno najviše biti pogođena smanjivanjem izvoza u slučaju nereguliranog Brexita.
U smislu broja zaposlenih, najveći učinak mogao bi se osjetiti u tvornici Volkswagena u Wolfsburgu i u BMW-ovoj tvornici Dingolfing-Landau u Bavarskoj.
Po studiji, oko 500 zaposlenika moglo bi biti pogođeno u Wolfsburgu a 265 u BMW-ovom postrojenju.
Stručnjaci s Instituta Halle za ekonomska istraživanja (IWH) i Halle-Wittenberg instituta Martin Luther uočili su najveći rizik za savezne države Baden-Württemberg, Bavarsku i Sjevernu Rajnu-Vestfaliju, a umalo nijedno radno mjesto nije u opasnosti u istočnoj Njemačkoj.
Osim Njemačke, u studiji se kaže da bi Francuska mogla biti jako pogođena Brexitom bez sporazuma, s oko 50.000 radnih mjesta koja su u opasnosti.
U Kini, u opasnosti ih je nešto manje od 59.000.
Mjereno u odnosu na ukupan broj stanovnika, učinci bi bili najveći na Malti i u Irskoj.
Po studiji, 612.000 ljudi širom svijeta moglo bi izgubiti posao u slučaju Brexita bez sporazuma.