Nakon nekoliko mjeseci razgovora s WHO-om, Facebook je obećao usmjeravati korisnike na “tačne i vjerodostojne informacije o cjepivima na više jezika” na stranici WHO-a, objavila je ta agencija UN-a, kako bi se osiguralo da vitalne zdravstvene poruke dođu do ljudi koji ih najviše trebaju.
“Velike digitalne kompanije imaju odgovornost prema svojim korisnicima – osigurati da mogu pristupiti činjenicama o cjepivima i zdravlju“, rekao je WHO u priopćenju.
“Dezinformacije o cjepivima velika su opasnost za globalno zdravlje čime se mogu preokrenuti desetljeća napretka u borbi protiv bolesti koje se mogu spriječiti“, dodaje.
Smrtonosne zarazne bolesti poput ospica, difterije, hepatitisa, polija, kolere i žute groznice mogu se spriječiti cijepljenjem, kaže WHO.
Facebook je u izjavi potvrdio da “počinje tražiti dodatne načine kako bi povezao ljude s mjerodavnim informacijama o cjepivima na Facebooku i Instagramu“.
Dodao je da će odbaciti bilo kakve reklame koje uključuju dezinformacije o cijepljenju.
WHO kaže da je cijepljenje jedno od najvećih i najmoćnijih dostignuća u povijesti javnog zdravstva i procjenjuje da cjepiva spašavaju najmanje 2 milijuna života svake godine u svijetu.
Ali dezinformacije o cjepivu posljednjih su se godina proširile po društvenim mrežama u mnogim zemljama – uključivo i tijekom velike kampanje spriječavanja dječje paralize u Pakistanu i imunizacije protiv žute groznice u Južnoj Americi, piše “Hina”.