Facebook je odgovorio na svoj način te je počeo blokirati vijesti australskih medija sa svojih stranica. Pri tome se gase svi sadržaji, tako i informacije vladinih agencija i drugih organizacija koje koriste Facebook za širenje odnosno objavu vijesti. Sličan sukob trenutno traje između australske vlade i Googlea.
U službenoj izjavi Facebook je spomenuo kako korisnici i izdavači u Australiji više neće moći dijeliti niti vidjeti vijesti iz lokalnih medija, ali i nekih drugih međunarodnih sadržaja. Čini se kako su stranice australskih vladinih agencija koje su širile informacije o svojim aktivnostima ostale “prazne”. Tu dolazimo do jednog paradoksa – vatrogasci i meteorološke agencije su koristile Facebook za objave vremenskih upozorenja, požara i sličnih informacija. Postavlja se pitanje – zašto se za takve aktivnosti oslanjaju na društvene mreže, zar nemaju svoje službene stranice za distribuciju tih informacija nego su korisnike “naviknuli” na Facebook objave. Ili u prijevodu – hoćete li vi ukoliko vidite požar prvo snimiti video i objaviti na Facebooku ili ćete prvo nazvati 112? Na žalost, mnogi će napraviti upravo ono prvo, čisto kako bi dobili koji komentar ili lajk.
Tko je ovdje u pravu teško je reći. Činjenica je kako izdavači koriste Facebook kao platformu za širenje svojih vijesti te na tome mogu zarađivati, a na tome zarađuje i Facebook, naravno puno više. Problem je što u tome država ne vidi svoju zaradu pa pokušavaju nametnuti zakon koji bi natjerao Facebook na plaćanje da li poreza ili nekih drugih davanja. U ovom slučaju izgleda kako najviše štete imaju oni koji objavljuju vijesti, svako to gleda iz svog kuta. No, ako je vaše poslovanje ovisno o Facebooku ili bilo kojoj drugoj društvenoj mreži, možda biste se trebali zabrinuti jer nam se čini kako ovo neće biti izolirani slučaj. Vidjet ćemo što nam budućnost nosi, prenosi racunalo.com