Stručnjaci procjenjuju da bi, ukoliko blokada Sueckog kanala potraje, to moglo da se odrazi na dodatni skok cijene nafte.
Brod “Ever Green”, dugačak 400 metara i težak više od 219.000 tona koji plovi pod panamskom zastavom, krenuo je iz Azije ka Roterdamu, a nasukao se u utorak pod naletom vjetra kada je prošao južni ulaz u Suecki kanal.
Bjornar Tonhaugen, šef službe za tržište nafte norveške konsultantske kuće u oblasti energetike Ristad enerdži, izjavio je da nasukani brod zbog svoje masivnosti poremetio tok sirove nafte i proizvoda koji se transportuju kroz Suecki kanal.
On je ukazao da to utiče na cijenu nafte s obzirom da proizvod neće stići do kupca onoliko brzo koliko je bilo očekivano.
Prema Džetu Mekandelsu, izvršnom direktoru lanaca snabdijevanja i pružanja logističkih usluga “Projekta44”, ovaj slučaj predstavlja još jedan udarac za globalnu trgovinu.
“Brod je napravio blokada u oba smjera do te ključne trgovinske rute između Azije i Evrope. Ukoliko ne budu uspjeli da ga izvuku tegljačima, moraće da skidaju kontejnjere kako bi olakšali teret i mogli da preusmjere plovilo”, naveo je on.
U međuvremenu, kompanija koja radi na pomijeranju broda upozorila je danas da će možda biti potrebno nekoliko nedjelja da ga oslobode.
Suecki kanal povezuje Sredozemno i Crveno more i najkraća je pomorska veza između Azije i Evrope.
Kanalom otvorenim 1869. prolazi oko 10 odsto međunarodne pomorske trgovine.
Gotovo 19.000 brodova prošlo je njim prošle godine, a kanal je ključni izvor prihoda za Egipat koje je prošle godine doneo 5,61 milijardu dolara,pišu Nezavisne