Roditelji čija su deca pohađala onlajn nastavu ili kombinaciju ovakve nastave i odlaska u školu prijavili su povećani rizik na 11 od 17 pokazatelja blagostanja djece i roditelja, prema novoj studiji koju je sproveo CDC.
Istraživači agencije su pogledali odgovore na ankete od oktobra i novembra 2020. od 1.290 roditelja sa djecom uzrasta od pet do 12 godina.
Skoro 25 odsto roditelja čija su djeca pohađala online nastavu ili kombinovanu nastavu prijavilo je pogoršanje mentalnog ili emocionalnog zdravlja kod svoje djece, u poređenju sa 16 odsto roditelja čija su djeca išla u školu, prenosi CNN.
Takođe su rekli da su im djeca bila manje fizički aktivna, provodila manje vremena napolju i provodila manje vremena sa prijateljima. prenosi “N1”
„Razlika je poput dana i noći“, rekla je Stefani Kokinos, majka dvoje dece iz Njujorka koja su na ovaj način pohađala nastavu i dodala:
„Mislim da smo normalizovali ovakav način učenja, a u njemu nema ničeg normalnog“.
Ona smatra da je to veoma štetno, naročito polazak u školu, pa onda online nastava, pa opet polazak u školu. Kako ova majka navodi „zaista je teško nama odraslima da se stavimo u njihovu kožu, sa svim onim što doživljavaju“ i dodaje:
„To je kod svakog djeteta drugačije. Neka djeca se povlače u sebe, neka djeca su nekako izgubila iskru, izgubila su duh. Neka djeca više nemaju ljubav prema učenju“.
Ona dodaje i to da se kod djece javlja glavobolja, bole ih oči. Ne dobijaju socijalnu interakciju. Njihove potreškolabe nisu zadovoljene, to je veliki problem“.
Uticaj i na roditelje
Ovaj trend se održao kada su roditelji odgovarali na pitanja i o sopstvenom blagostanju.
Oko 54 odsto roditelja čija su djeca pohađala online nastavu prijavilo je emocionalnu uznemirenost, u poređenju sa 38 odsto roditelja čija su djeca išla u školu.
Roditelji djece koja su imala online nastavu su takođe prijavili gubitak posla, češće od drugih, zabrinutost zbog stabilnosti posla, izazove povezane sa brigom o djetetu, sukob između rada i pružanja nege djetetu i poteškoće sa spavanjem.