Najmanje 32 osobe su poginule, a 85 je povrijeđeno u sudaru dva voza u Larisi, saopštila je vatrogasna brigada. Uzrok najsmrtonosnije željezničke nesreće u Grčkoj u posljednjih nekoliko decenija je nepoznat.
Međugradski putnički voz koji je saobraćao iz Atine za Solun sudario se velikom brzinom sa teretnim vozom ispred grada Larise u centralnoj Grčkoj, rekao je guverner Tesalije.
Udar je izazvao požar u velikom broju putničkih vagona, pri čemu su izgorjeli mnogi putnici koji su hitno prevezeni u bolnice.
“Čuli smo veliki prasak, bilo je to 10 košmarnih sekundi. Prevrtali smo se u vagonu dok nismo pali na bok… onda je nastala panika, pucali su kablovi svuda, vatra je bila momentalna, dok smo se prevrtali bili smo spaljeni, vatra je bila desno i lijevo”, rekao je Stergios Minenis, 28-godišnji putnik.
Regionalni guverner Tesalije Konstantinos Agorastos rekao je za TV SKAI da su prva četiri vagona putničkog voza iskočila iz šina u udesu, dok su prva dva vagona, koja su se zapalila, “skoro potpuno uništena”.
Rekao je da su dva voza jurila jedan prema drugom na istom kolosjeku.
“Putovali su velikom brzinom i jedan vozač nije znao da drugi dolazi”, rekao je guverner.
Evakuisano 250 putnika
Oko 250 putnika autobusima je bezbjedno evakuisano u Solun. Jedan putnik rekao je državnoj televiziji ERT da je uspeio da izađe iz vagona, nakon što je koferom razbio prozor voza.
“U vagonu je nastala panika, ljudi su vrištali”, rekao je za TV SKAI mladić koji je evakuisan iz voza na obližnji most.
“Bilo je kao zemljotres”, rekao je Angelos Tsiamouras, još jedan putnik, za ERT.
Emiter SKAI je prikazao snimke vagona koji su iskočili iz šina, teško oštećenih sa polomljenim prozorima i gustim oblacima dima, kao i krhotine razbacanim preko puta. Spasioci su viđeni kako nose baklje u vagonima tražeći zarobljene putnike.
“Evakuacija putnika je u toku u veoma teškim uslovima s obzirom na težinu sudara dva voza”, rekao je portparol vatrogasne brigade Vasilis Vartakogijanis u televizijskom obraćanju.
U toku potraga za preživjelima
U ranim jutarnjim satima u sredu, snimci državne televizije ERT pokazuju kako spasioci sa farovima pretražuju olupinu i okolna polja u potrazi za preživjelima.
“Proživljavamo tragediju. Izvlačimo ljude žive, povrijeđene…ima mrtvih. Bićemo ovdje cijelu noć, dok ne završimo, dok ne nađemo posljednju osobu”, rekao je za ERT volonter spasilac. državni emiter.
Lokalni mediji su izvestili da je oko 350 ljudi putovalo putničkim vozom, koji je krenuo iz Atine oko 19.30. Vatrogasna brigada je saopštila da je obavještena o nesreći u utorak nešto pre ponoći. Teretni voz je išao od Soluna do Larise.
Najsmrtonosnija željeznička nesreća u posljednjih nekoliko decenija
1972. godine, 19 ljudi je poginulo kada su se dva voza direktno sudarila ispred Larise.
Zastarjeli železnički sistem u Grčkoj treba da se modernizuje, sa mnogo vozova koji putuju na jednom kolosjeku, a sistemi signalizacije i automatske kontrole tek treba da budu instalirani u mnogim oblastima.
Grčka je prodala željezničkog operatera “TRAINOSE” italijanskoj kompaniji “Ferrovie dello Stato Italiane” 2017. godine kao deo svog međunarodnog programa pomoći, očekujući da će stotine miliona evra biti uloženo u željezničku infrastrukturu u narednim godinama, prenosi Espreso.
Kako se navodi na sajtu italijanske kompanije, ona je glavni pružalac željezničkog prevoza putnika i tereta u Grčkoj i saobraća na 342 putničke i komercijalne rute dnevno, piše RTS.