Raste broj mrtvih u sudaru vozova u Grčkoj, a prema prvim indicijama, tragična nesreća u kojoj je poginulo najmanje 36 osoba i povređeno više od 80, pripisuje se ljudskoj grešci.
Iako je prerano da se rasvijetle svi aspekti kobne tragedije, prve indicije govore da su se dva voza direktno sudarila, vjerovatno velikom brzinom.
Procijenjuje se da šef stanice u Larisi nije okrenuo ključeve, preko kojih se na čvorovima mehanički reguliše prolaz vozova, šaljući dva voza na istu liniju, prenosi Srbija Danas, pozivajući se na ERT.
Predsjednik mašinovođa OSE, gospodin Kostas Genidunijas, rekao je da je svijetlosna signalizacija funkcionisala, tragedija je mogla da se izbjegne.
Mogući uzrok sudara nije odmah bio jasan. Policija je ispitivala dvojicu željezničkih službenika, ali oni nisu privedeni.
Šef željezničkog sindikata rekao je lokalnim medijima da nije siguran kako se nesreća mogla desiti.
I Janis Ditsas, predsjednik sindikata željezničkih radnika, rekao je za ERT da uprkos 40 godina iskustva ne može da kaže ko je kriv za nesreću. Dodao je da je jedina utjeha što se nesreća nije dogodila unutar tunela u blizini.
Vozovi su se sudarili neposredno ispred doline Tempi, klisure koja razdvaja regione Tesalije i Makedonije, oko 378 km sjeverno od Atine.
Kostas Agorastos, regionalni guverner oblasti Tesalije, rekao je za grčku televiziju Skai da su se dva voza sudarila velikom brzinom.
– Vagon jedan i dva više ne postoje, a treći je iskočio iz šina – rekao je on.
Spasioci sa farovima radili su u gustom dimu, izvlačeći komade iskrivljenog metala iz automobila u potrazi za zarobljenim ljudima. Drugi su pretraživali teren baterijskim lampama i provjeravali ispod olupine. Vjeruje se da je nekoliko mrtvih pronađeno u vagonu-restoranu blizu prednjeg dijela putničkog voza.
Zvaničnici bolnice u obližnjem gradu Larisa rekli su da je najmanje 25 povrijeđenih zadobilo ozbiljne povrede.
– Proces evakuacije je u toku i odvija se u veoma teškim uslovima zbog ozbiljnosti sudara između dva voza – rekao je Vasilis Vartakojanis, portparol grčke vatrogasne službe.
“Hellenic Train”, glavnu grčku željezničku firmu, kupila je “Ferrovie dello Stato Italiane” 2017. i sada je u potpunosti kontrolše “Trenitalia”. Firma se bavi prevozom putnika i tereta. Glavna linija na kojoj se nude dnevne veze je Atina-Solun.
U putničkom vozu bilo je 350 putnika, a u teretnom oko 20 željezničara.
Svedok Vasillis Polizos je rekao da je putnički voz vozio oko 160 km/h kada se nesreća dogodila dodavši: – Došlo je do jasnog čeonog sudara.
– Prva slika je bila zastrašujuća jer je bilo toliko velikih komada čelika. Vozovi su potpuno uništeni, i putnički i teretni – rekao je, piše Espreso.