… odgovarajući petorici konzervativnih kardinala koji su ga pozvali da potvrdi crkveno učenje o homose.sualnosti uoči velikog sastanka na kojem su na dnevnom redu LGBTQ+ katolici, piše Vijesti.
Vatikan je jučer objavio pismo koje je Franjo napisao kardinalima 11. jula nakon što je dan ranije od njih primio popis od pet pitanja ili dubia. U njemu Franjo sugerisa da bi se takvi blagoslovi mogli proučavati ako se ne bi miješali blagoslov sa sakramentalnim brakom.
Ministarstvo New Ways, koje zagovara LGBTQ+ katolike, reklo je da pismo “značajno unapređuje” napore da LGBTQ+ katolici budu dobrodošli u crkvi i predstavlja “veliku kap koja je prelila čašu” u njihovoj marginalizaciji.
Vatikan smatra da je brak neraskidiva zajednica muškarca i žene. Kao rezultat toga, dugo se protivi homoseksualnim brakovima. Ali Franjo je izrazio podršku građanskim zakonima koji proširuju pravne beneficije na istospolne supružnike, a katolički svećenici u dijelovima Evrope blagoslivljaju istospolne zajednice bez osude Vatikana.
Franjin odgovor kardinalima, međutim, označava preokret u odnosu na trenutni zvanični stav Vatikana.
U objašnjenju iz 2021., Kongregacija za doktrinu vjere rekla je da crkva ne može blagosloviti homoseksualne zajednice jer “Bog ne može blagosloviti grijeh”.
Franjo je u svojoj novoj poslanici ponovio da je brak zajednica između muškarca i žene. Ali, odgovarajući na pitanje kardinala o homoseksualnim zajednicama i blagoslovima, rekao je da “pastoralna ljubav” zahtijeva strpljenje i razumijevanje, a svećenici ne mogu postati suci “koji samo niječu, odbacuju i isključuju”.
“Iz tog razloga, pastoralna razboritost mora na odgovarajući način razlučiti postoje li oblici blagoslova, koje traži jedna ili više osoba, a koji ne prenose pogrešno shvaćanje braka”, napisao je.
“Jer kada se traži blagoslov, izražava se molba za pomoć od Boga, molba da možemo živjeti bolje, povjerenje u oca koji nam može pomoći da živimo bolje.”
Rekao je da postoje situacije koje objektivno “moralno nisu prihvatljive”, ali ista “pastoralna ljubav” zahtijeva da se s ljudima postupa kao s grešnicima koji možda nisu u potpunosti krivi za svoje situacije.
Franjo je dodao da nema potrebe da biskupije ili biskupske konferencije pretvore takvo pastoralno milosrđe u fiksne norme ili protokole, rekavši da se to pitanje može rješavati od slučaja do slučaja “jer život Crkve teče kanalima izvan normi.”