Nemci sve manje kupuju ekološki prihvatljive ili društveno odgovorne proizvode, pokazali su rezultati najnovije ankete nemačke agencije za istraživanje tržišta GfK.
Prije četiri godine je 31 odsto ispitanih građana u Njemačkoj reklo da ne može finansijski da priušti ekološki održive proizvode, a sada taj procenat iznosi 48 odsto, prenosi Viršaftsvohe, citirajući agenciju iz Nirnberga.
GfK smatra da je pad interesovanja za ove proizvode odraz ekonomske neizvjesnosti i uporne inflacije.
“Trenutna situacija pokazuje da održiva potrošnja sve više postaje pitanje prihoda”, objašnjava ekspert GfK Petra Ziptic.
Ljudi sa mesečnim neto prihodom domaćinstva od 4.000 eura ili više su najviše raspoloženi da kupuju ekološke ili društveno odgovorne proizvode.
Prema istraživanju, 73 odsto Nemaca veruje da sopstvenim ponašanjem mogu doprineti zaštiti klime i životne sredine, ali mnogi potrošači sve više sumnjaju u sopstvenu efikasnost.
“Skoro polovina učesnika studije je uvjerena da životnoj sredini ne pomaže ako se oni ponašaju na ekološki odgovoran način, dok drugi potrošači ignorišu ovo pitanje, navela je Ziptic.
Koliko Nijemci uštede za mjesec dana?
Cijene u Njemačkoj su visoke i još rastu, ali su građani u prvoj polovini ove godine uštedjeli otprilike koliko i prošle, iznad međunarodnog prosjeka, pokazuje studija iz oktobra.
Stopa štednje je 11,3 odsto, što znači da prosečni stanovnik Njemačke sačuva 11,3 evra na svakih 100 eura neto prihoda, odnosno 260 eura mjesečno, saopštio je Savezni zavod za statistiku.
Stopa štednje je bila za oko šest odsto viša u vrijeme pandemije, u prvoj polovini 2020. i 2021. Tada je mnogima ostalo više novca, pošto se, na primjer, nije putovalo i nisu radili ugostiteljski objekti i sportski centri.
Međutim, ko koliko štedi ipak zavisi od visine prihoda, sklonosti štednji i životne situacije, rekli su statističari ističući da su razlike očigledne. Neki su mogli da uštede mnogo, a drugima na kraju mjeseca nije ostalo ništa. Mnoga domaćinstva pogađaju stalno visoke cijene životnih namirnica.