Svijet

Počela gradnja najdužeg podvodnog tunela na svijetu

Danska gradi najduži podvodni tunel na svijetu, koji će je ispod Baltičkog mora spajati sa Njemačkom. Za nekoliko godina tunel Femarnbelt skratit će put trajektom od 45 minuta na samo sedam minuta vozom.

Denmark's Transport Minister Thomas Danielsen speaks next to Denmark's King Frederik during his visit to the Fehmarn Belt tunnel construction site to inaugurate the first tunnel element, at Roedbyhavn on the island of Lolland, Denmark, June 17, 2024. Ritzau Scanpix/Ingrid Riis via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. DENMARK OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN DENMARK.

Cijena projekta je oko osam milijardi dolara, a osim željezničke veze, tunel će imati i drumski autoput sa četiri trake. Ne samo da će biti najduži podvodni tunel, već i najduži željezničko-automobilski tunel na svijetu.

Kralj Frederik Deseti posjetio je gradilište povodom polaganja prvog 217 metara dugačkog betonskog segmenta, a ukupno će ih biti 79 do kraja projekta, prenosi rts.rs.
Ukupna dužina tunela iznosit će 18 kilometara, a radi se o takozvanom „uronjenom“ tipu tunela. Bit će postavljen na dnu Baltičkog mora u rovu širine 40 do 50 metara i dubokom 12 do 15 metara.

Tunel je ključna komponenta Skandinavsko-Mediteranskog koridora, transportne mreže koja se proteže skoro 5.000 kilometara od Sredozemnog mora do Finske. Koridor prelazi okean i prolazi kroz Alpe, ali kad dođe do Skandinavije, moreuz Femarn tjera putnike da obilaze 450 kilometara

Planirana željezničko-automobilska veza skratit će putovanje iz Hamburga u Kopenhagen sa pet na manje od tri sata, a ono za šta je trajektu potrebno 45 minuta, kolima će se prolaziti za deset, a vozom za sedam.

Saobraćaj u podvodnom tunelu će se odvijati kroz odvojene tunelske cijevi, po jedna za svaki smjer. Postojat će i traka za hitne slučajeve, a tunel će biti stalno nadziran kamerama iz kontrolnog centra u Kopenhagenu.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh