Nekoliko razloga objašnjava ove više troškove. Prvo, složenost električnih i hibridnih vozila igra važnu ulogu. Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, ovi modeli uključuju sofisticirane komponente, poput velikih baterija, specifičnih elektroničkih modula i naprednih sustava hlađenja. U slučaju udara ili kvara, neke marke čak nameću potpunu zamjenu paketa baterija, što može koštati tisuće eura,piše Logično.
Osim baterije, trošak rezervnih dijelova također je ključni čimbenik. U četiri godine, njihova cijena skočila je za 29 %, posebno zbog skupljih materijala poput aluminija i kompozita, koji se koriste za smanjenje težine vozila. Štoviše, 72 % oštećenih dijelova se zamjenjuje umjesto da se popravljaju, što dodatno povećava račun. Neke komponente postaju iznimno skupe: novi svjetleći pojasevi smješteni između farova, koji su vrlo prisutni na novijim modelima, koštaju između 1 500 i 5 000 eura za zamjenu.
Konačno, specijalizirana radna snaga predstavlja značajan dio ovog povećanja. Popravak električnog automobila zahtijeva specifične vještine i stroge sigurnosne procedure, što povećava vrijeme intervencije, a time i satnicu. Mnogi vlasnici stoga preferiraju službene mreže proizvođača, koje su skuplje od neovisnih radionica. Ova tendencija nije spremna za preokret, čak i ako nedavne studije pokazuju da su baterije električnih automobila izdržljivije nego što se mislilo. Ostaje pitanje hoće li, u godinama koje dolaze, razvoj tehnologija omogućiti smanjenje ovih troškova ili će se vozači morati naviknuti na znatno veće račune za popravke.
