Čuvari u tržnim centrima širom svijeta imali su pune ruke posla i tokom ovogodišnjeg Crnog petka, mada statistika pokazuje da mnoge mušterije biraju naručivanje preko interneta umjesto guranja po prodavnicama.
U želji da iskoriste velike popuste i do 50 odsto, američki mediji prenose da su ispred brojnih prodavnica u ranim jutarnjim časovima počeli da se formiraju redovi, prenosi “RTS“.
Shoppers fought over TVs in Brazil; while crowds ready for early deals in New York #BlackFriday pic.twitter.com/XgRR96Z0Ij
— RT (@RT_com) November 24, 2018
Uz veliki broj ljudi željnih da dođu do jeftinih televizora, odjeće i drugih proizvoda, neminovno je da je došlo do verbalnih sukoba, a čak su i fizički obračuni zabilježeni u nekoliko prodavnica u Pensilvaniji i Kaliforniji.
Slične haotične scene mogle su se vidjeti i u Južnoafričkoj Republici, gdje su odmah po otvaranju tržnih centara počela stampeda.
Brazil takođe nije bio pošteđen što se kupoholičarske manije tiče, a u Sao Paulu su se mogli vidjeti ljudi kako padaju jedni preko drugih u trci za jeftinim televizorima.
This is hectic as fuck 😭 RT @incarceratedbob: And we have action #BlackFriday pic.twitter.com/cl9DgIckwW
— Hey, it’s me guys (@DearRanda2) November 29, 2019
U Velikoj Britaniji bilo je mnogo mirnije, a ljudi su odlučili da iskoriste čari onlajn kupovine, pa je tako od više od tri milijarde evra potrošenih preko interneta, kupljena roba vrijednosti dve i po milijarde.
Scene u britanskim prodavnicama bile su daleko civilizovanije od onih iz 2014. i 2015. kada su desetine hiljada ljudi pohrlile na prodavnice odmah po otvaranju.
Slično stanje bilo je i u drugim evropskim gradovima, gdje su mnogi odlučili da iz komfora svog doma iskoriste popuste.
Manija Crnog petka nije obišla ni region. Kolapsi u saobraćaju zabilježeni su u Beogradu i Zagrebu, a ništa manje za njima nije zaostajala ni Banjaluka.