Za Sođija Morimota iz Japana rijetko ko je čuo kod nas, ali tamo je riječ o poznatoj ličnosti koja se proslavila tako što ne radi ništa. Ama baš ništa.
Sođi je 2019. bio nezaposlen čovjek. Nije znao ni kako da plati kiriju za sljedeći mjesec, a kamoli da ima za nešto više. Sada ima samo na Tviteru 270.000 pratilaca, jer nema nedjelje da ne daje intervju nekom štampanom ili onlajn mediju, a o televizijama da i ne govorimo.
Sođi Morimoto proslavio se ne radeći ništa. Dobro ste pročitali. Svoj uspjeh izgradio je na usluzi koja od njega zahtjeva da u principu ne radi ništa drugo nego da upoznaje slučajne ljude, sluša njihove priče ili samo fizički bude uz njih, prisutan u datom momentu.
Ovaj Japanac se danas “iznajmljuje” strancima, unaprijed im dajući do znanja da ne može ništa drugo nego da jede, pije i mota se oko njih u njihovoj blizini. Ne zanima ga kasnije druženje s tim ljudima. Čim istekne vrijeme i isplati mu se novac, ponašat će se prema njima kao da ih nikad nije vidio. Prethodno će glumiti silnu zainteresovanost njihovim životom.
Sođi Morimoto je bio uzoran student. Vrijedno je radio, stekao dobre ocjene i magistrirao fiziku na prestižnom univerzitetu u Osaki. Zaposlio se kao urednik knjiga u izdavačkoj kući, ali 2017. godine, poslije tri godine u kompaniji, dao je otkaz, shvatajući da to nije karijera koju on zapravo želi.
Zbog silnog čitanja Ničea, preispitivao je život i svoju svrhu.
– Nastavio sam postdiplomsku školu jer su to radili ljudi oko mene, tako da sam bio dio grupe bez razmišljanja. Rijetko sam živio samoinicijativno – rekao je Morimoto i dodao da je nakon čitanja Ničea počeo da preispituje svoj način života.
U avgustu 2018. godine, Sođi je konačno objavio svoju revolucionarnu uslugu svijetu, putem sada već poznatog tvita. Pod naslovom “Ljudi koji me iznajmljuju”, u osnovi je pisalo da je bio dostupan svima kojima je neko bio potreban za razne osnovne zadatke, poput gledanja cvijeta trešnje, slušanja muzike ili samo fizičkog prisustva. Klijentu se naplaćuju samo troškovi prevoza i hrana ili pića (ako ih ima).
Morimotova ideja brzo je postala popularna na društvenim mrežama, a prije nego što je to znao, preplavili su ga zahtjevi potpuno nepoznatih ljudi. Broj njegovih pratilaca na Tviteru porastao je sa nekoliko desetina na preko 170.000 za godinu dana i sada iznosi preko 270.000.
Kako je njegova popularnost rasla, počeo je da dobija zahtjeve od TV mreža, časopisa i to je donosilo još više posla.”Mr. Rental”, kako sebe naziva, od kuće odlazi oko 8. 30 ujutro i vraća se tek u 22 časa. Po cijeli dan je zauzet ne radeći ništa.
Sođi je putem jednog primjera pokazao šta zaista radi s ljudima – jedan čovjek koji drži hotel pozvao ga je u isti jer je želio nekome da ispriča o svom hobiju, pa ga je naš junak jednostavno slušao tri sata.
I tako Sodži provodi dane, sedmice i mjesece ne radeći ništa. I za sada mu to jako dobro ide, piše “Objektiv“.