Prodavnice su pažljivo dizajnirane da utiču na vaše kupovne navike. Raspored proizvoda, od voća i povrća na ulazu do osnovnih namirnica koje se nalaze na suprotnom kraju prodavnice, nije slučajan.
Student arhitekture otkrio je tajne izgleda supermarketa na TikToku.
Rivs Koneli je podijelio svoja zapažanja o psihološkim trikovima i marketinškim strategijama koje supermarketi koriste da utiču na vaše iskustvo kupovine, piše “Mirror”, prenosi Net.hr.
Dizajn supermarketa je pažljivo osmišljen, sa fokusom na mjesto gdje će proizvod biti postavljen kako bi se uticalo na vaše odluke o kupovini.
Na primjer, voće i povrće se često stavlja na ulaz, tako da možete prvo da uzmete zdravu hranu.
Na taj način, kasnije, kada uzmete nešto nezdravo, osjećaćete se manje krivim jer ste nešto zdravo, već stavili u korpu.
Mlijeko i jaja se namjerno stavljaju na sam kraj prodavnice, a Koneli objašnjava zašto.
“Morate da prođete pored drugih rafova sa namirnicama da biste došli do njih. Oni se pobrinu da na kraju rafa ima mnogo nezdravih opcija poput grickalica i gaziranih pića, tako da ih možete slučajno uočiti i uzeti dok idete po mlijeko i ostalo”, kaže Koneli.
Dodao je da se nije mislilo samo za odrasle, već i na mlađe kupce.
“Žitarice su postavljene u nivou očiju djece tako da ih je lakše primijetiti, dok su zdravije opcije postavljene visoko na polici”, objašnjava Koneli.
Proizvodi na kasi su takođe tu s razlogom, tako da ne izlazite iz prodavnice, a da usput ne kupite nešto drugo.
Takođe, možda ste primijetili da bez obzira koliko često posjećujete svoju omiljenu prodavnicu, često se osjećate izgubljeno i da vam je teško da pronađete ono što vam je potrebno, prenosi N1.
Koneli tvrdi da to nije slučajno. Prodavnice su namjerno uređene kao lavirint.
Takođe je objasnio da trgovci na malo znaju da ove taktike vremenom postaju manje efikasne kako kupci saznaju gdje se sve nalazi.
Zato redovno premještaju proizvode na druge rafove kako bi vas zbunili i natjerali da istražujete prodavnicu duže nego što ste planirali.
