“Atraktivnost igra centralnu ulogu u neverbalnoj komunikaciji ljudi i široko je istraživana u različitim poljima savremene psihologije. Istraživači su prikupili uvjerljive dokaze koji podupiru evolutivne funkcije fizičke privlačnosti i njihovu ulogu u našem svakodnevnom životu, dok su u isto vrijeme uglavnom ignorisali značajan doprinos ne-vizuelnih modaliteta i odnosa među njima”, pojasnila je ona u opširnom izvještaju objavljenom na sajtu “Frontiers in Psychology”.
“Zvučni i mirisni znaci, pojedinačno ili u kombinaciji, mogu snažno da utiču na privlačnost pojedinca, a time i na stavove i postupke prema toj osobi. Impresivna je količina informacija koje mogu da se mogu da posluže za procjenu osobe isključivo na osnovu njenog ili njegovog mirisa i glasa”, dodaje ona.
Grojecka je sa svojim timom proučila 30-godišnje rezultate istraživanja na temu privlačnosti.
“U posljednje vrijeme, većina tumačenja usredsređena je na vizuelnu privlačnost, na primjer – privlačnost lica ili tijela. Međutim, literatura o drugim čulima i njihovoj ulozi u društvenim odnosima je u značajnom porastu i ne treba je zanemariti”, ističe ona.
Ipak, poljska naučnica naglašava da su izgled, glas i miris – zajedno, najbolja kombinacija u izboru pravog partnera.
“Iako su vizuelni znaci zaista snažni prediktori procjene ukupne atraktivnosti, na nju utiče i glas i miris osobe. Izgled, zvuk i miris zajedno ključna su čula koja obrađuju informacije u spoljnom okruženju. Ona zajedno povećavaju efikasnost naših postupaka i reakcija. Za razliku od drugih čula (ukus i dodir), ljudi mogu da dobiju prva saznanja o drugima na osnovu njihovog vizuelnog izgleda, glasa ili mirisa čak i na određenoj udaljenosti, bez uključivanja volje ili svijesti”, objašnjava naučnica, prenosi “B92“.
“Kombinacija privlačnog lica sa atraktivnim glasom ili mirisom može zbirno da rezultira višim stepenom rasuđivanja o privlačnosti”, naglasila je Agata Grojecka.