Ta crna traka koja se obavija oko prozora naziva se frit traka i to je zapravo keramička boja koja se ugrađuje u staklo, te ju je nemoguće skinuti ili istrugati. Tu je da bi zaštitila uretanski zaptivač koji štiti vaš prozor, odnosno šoferšajbnu, od ultraljubičastih zraka koji, pod manje sigurnim okolnostima, mogu da prouzrokuju da staklo iskoči.
Frit traka takođe predstavlja graviranu površinu za koju se hvata sredstvo za ljepljenje koje spaja staklo sa ramom, sprečavajući ljude da vide taj ružni ljepak spolja.
U redu, to prilično objašnjava čvrstu crnu traku, ali šta je sa tačkicama?
Razlog zbog kojeg se tačke smanjuju kako se kreću prema unutra je taj što se stvara efekat gradijenta koji je estetski ugodniji i manje očigledan vozačima i putnicima.
Ipak, tačke nisu tu samo da bi izgledale lijepo. Veliki dio dizajna ima veze sa načinom izrade vjetrobrana – prilikom savijanja vjetrobrana u komori za zagrevanje (oblikovanje) stakla, frit se zagrijava brže od ostatka jer je crn. Da bi se smanjila optička distorzija kao rezultat ovog toplotnog dispariteta, koristi se tačkasti gradijent.
Takođe možete da zahvalite drugom setu tačaka na vašem vjetrobranskom staklu – odmah iza retrovizora – jer vam pomaže da lakše gledate kada sunčevi zraci idu direktno u vas dok vozite, prenosi nationalgeographic.rs.