Ljubavna terapeutkinja Hilary Jacobs Hendel je navela da je to prije svega zbog činjenica koje su u potpunoj međusobnoj suprotnosti. Prva je da svi imamo urođenu potrebu za ljubavlju, brigom i pažnjom koje kad nisu zadovoljene pokreću osnovne emocije tuge i bijesa u mozgu.
Druga je činjenica da ljudi u vezama ne mogu realno zadovoljiti sve potrebe svog partnera.
S obzirom na ove dvije činjenice, neizbježno će biti trenutaka kada se osjećamo nevoljeno, nesretno, necijenjeno, povrijeđeno i bijesno. To nije loše, kao što nije ni dobro, već je naprosto ljudska priroda.
Istraživanje Instituta Gottman pokazalo je da je način na koji rješavamo naše neizbježne sukobe glavni pokazatelj dugovječnosti odnosa. Možemo postati profesionalci u rješavanju sukoba, ali kako se kaže, za ples je potrebno dvoje, pa moramo odabrati partnera koji će raditi s nama kako bismo izgradili dugu i zadovoljavajuću vezu, piše Psychology Today.
Shodno tome, pročitajte kojih to pet kvaliteta trebate potražiti u svom partneru.
Sposobnost empatije
Empatija je sposobnost i volja staviti se u kožu druge osobe i zamisliti kako se ona osjeća (što se može potpuno razlikovati od onoga kako stvari sami vidite i osjećate). Bez empatije, kako se razumijemo? Bez sposobnosti empatije, suosjećajan, ljubazan i pažljiv odnos prema vama vjerovatno neće biti prioritet za vašeg partnera.
Humor
Kad su stvari napete, humor je taj koji može smiriti borbu i loš trenutak pretvoriti u nešto bolji. Iako nije rješenje za svaku svađu i problem, humor definitivno zbližava ljude, a i pomaže nam staviti stvari u pravu perspektivu – jer ako se nečemu možemo smijati, onda to nije tako strašno, zar ne?
Spremnost na komuniciranje
Ovo se prvenstveno odnosi na spremnost da se razgovor nastavi – kad dođe do onog teškog trenutka. Dvoje ljudi koji se vole i motivirani su da ostanu zajedno imaju moć riješiti gotovo sve sukobe. Međutim, za rješavanje sukoba potrebno je vrijeme, strpljenje i vješta komunikacija. Partneri moraju pronaći zajednički jezik ili smireno prihvatiti da se ne slažu oko nečega.
Potrebno je neko vrijeme za rješavanje sukoba, jer postoji mnogo koraka koje treba pokriti sve dok se obje osobe ne osjete saslušanima.
Razgovor uključuje razjašnjavanje problema, razumijevanje dubljeg značenja i važnosti problema, osiguravanje da svaki partner razumije stav drugog, dopuštanje pokazivanja emocija koje tema izaziva, prenošenje empatije i razmišljanje do rješenja koje djeluje ispravno za oboje.
Razumijevanje emocija i kako funkcionišu
Tokom svađe emocije vode razgovor i situaciju i one su čvrsto ukorijenjene u našim mozgovima na isti način. Bez obzira koliko smo pametni, niko ne može spriječiti da se emocije jave, posebno za vrijeme sukoba.
Tek nakon što se one smire, imamo neki izbor o tome kako odgovoriti na njih. Neki ljudi odmah reaguju, prepuštajući se svojim impulsima. Drugi ipak zastanu kako bi razmislili prije nego što djeluju. Razmišljati prije nego što progovorimo ili postupimo najbolje je jer nam daje puno veću kontrolu nad rezultatom naših interakcija.
Bez razumijevanja osjećaja, vaš partner vas neće razumjeti i možda će vas kritikovati zbog toga ili loše reagovati. Želimo nekoga ko neće shvatati naša raspoloženja i sugestije previše lično i neko ko će umjesto reagovanja postati znatiželjan i pitati šta nas je uznemirilo.
Želimo nekoga ko će slušati bez odbrane – ili barem tome težiti. Želimo nekoga ko zna da se ponekad nema šta popraviti i da je strpljivo slušanje moćan alat za parove.
Razumijevanje važnosti postavljanja glavnih pravila
Na početku veze stvari obično idu glatko, ali kada završi period udvaranja, počinju se pojavljivati razlike i nesuglasice. Prije pojave sukoba, dobra je ideja razgovarati o uspostavljanju niza osnovnih pravila za argumente,piše Klix
Osnovna pravila su kako se konstruktivno svađati. Cilj je naučiti određene načine na koje možemo pomoći jedno drugome u raspravi, naprimjer, ako se složite da ćete razgovarati mirnim glasom umjesto vikanja.
U postavljanju osnovnih pravila, ideja je predvidjeti sukobe i svađe i uvježbati kako napraviti kontrolu štete. To radite prije rasprave, jer u njoj to nema smisla – budući da niste racionalni i smireni.
S obzirom na to da je svako od nas stručnjak za sebe, učimo jedni druge onome što nam treba kad se osjećamo loše, tužno, bijesno i slično.