Općenito gledano, parovi jednako često imaju odvojene i zajedničke račune, a bračni savjetnici ističu da su dugoročno zadovoljniji oni parovi s udruženim računom. Kod parova s odvojenim računom obično se radi o odvajanju jednake i manje svote novca za režije i hranu, dok s ostatkom novca svaki supružnik raspolaže sam i troši ga na što želi.
Muškarci troše više na alkohol
Prema američkom istraživanju, kod parova koji imaju odvojene financije muškarci troše i do 70 posto više novca na alkohol, obično na plaćanje pića u omiljenom kafiću. Također, muškarci koji ne opravdavaju svoje troškove supruzi češće biraju i skuplje automobile.
A žene na šoping…
U istoj situaciji s odvojenim financijama, žene će 60 posto novca više trošiti na šoping. Nakon rođenja djeteta, pripadnice nježnijeg spola trošit će manje novca na sebe, a više na kupovinu za dijete, pokazuju studije.
Odvojene financije nisu dobar temelj
Potpuna predanost u braku trebala bi se odražavati na sve dijelove odnosa, bilo na seksualni, financijski, obiteljski ili prijateljski aspekt. Istraživanja pokazuju da parovi koji nemaju zajedničke financije sami za sebe češće smatraju da su previše udaljeni te nesigurni u to da li njihov odnos ima dugoročnu budućnost.
Škakljivo pitanje
Materijalni aspekt zajedničkog odnosa za mnoge je parove škakljivo pitanje, no ono zahtijeva zajednički dogovor koje odgovara objema stranama. Sebičan pristup u kojem jedan od partnera udovoljava svojim potrebama, kupujući željene stvari bez razmišljanja hoće li ostati dovoljno sredstava za zajedničke troškove ili računajući unaprijed da će druga polovica to podmiriti, indikator je većih problema u odnosu.
Najbolja polazna točka
Prema preporukama stručnjaka, postoji nekoliko načina rješavanju financijskih problema u odnosu. Važno je na početku zajedničkog života dogovoriti se oko plaćanja računa stanovanja i troškova za hranu. Treba izbjegavati stvaranje odnosa u kojem jedan od partnera glumi roditelja, a drugi dijete u financijskom smislu. Poželjno je odrediti limit zajedničke i zasebne potrošnje.