Koliko odjeća utiče na utisak koji ljudi imaju o nama? Da li odjećom ispoljavamo svoje lične osobine i preference ili je nevažno šta imamo na sebi?
Ako želite biti primijećeni, trudite se da se razlikujete po stilu, boji, dizajnu od drugih.
Ako idete na razgovor za posao potrudite se da akcenat bude na vašim sposobnostima, a ne na odjeći. Ako izlazite na prvi sastanak trebalo bi da se atraktivnije obučete, ali sa ukusom.
Takođe, veliku zlogu u načinu oblačenja i kakav utisak želite da ostavite ima boja odjeće koju nosite.
Psihologija boja ističe da svaka nijansa ima svoje značenje, a dokazano je da boje mogu uticati na naše raspoloženje i način na koji nas drugi ljudi na prvi pogled doživljavaju.
Istraživanje koje su 1974. godine sproveli Keith Jacobs i Frank Hustmyer dokazuje da boje mogu promeniti vaš puls, krvni pritisak i način disanja.
Predstavljamo vam psihološki vodič koji otkriva koju poruku šalje boja vaše odjeće:
1. Plava – lojalnost, stabilnost,smirenost
2. Crvena – strast, agresija, snaga
3. Žuta – radost, optimizam, mladost
4. Zelena – zdravlje, uspjeh, nada
5. Crna – moć, misterioznost, profesionalizam
6. Ljubičasta – prestiž, spiritualnost, luksuz
7. Braon – stabilnost, prirodnost, humanost
8. Bijela – čistoća, nevinost, nježnost
9. Narandžasta – energija, zabava, brižnost
10. Siva – neutralan, praktičan, tih
Psihologija boja peporučuje i određene boje odjeće za konkretne situacije i aktivnosti. Tako se na primer za sastanke i posao preporučuje odeća u zelenoj, plavoj, braon i crnoj boji, dok ćete pogrešan utisak ostaviti ako ste u jarko žutoj, crvenoj ili sivoj nijansi.
Ženama se za romantične sastanke preporučuje crvena boja, a muškarcima plava.
Ukoliko želite da ostavite utisak lidera, moćne i samopozdane osobe, psihološka istraživanja pokazuju da nećete pogriješiti sa crnom, prenosi Lovesensa