Ne zaboravite, nikada nije kasno da odsanjate novi san ili onaj koji ste već započeli, pa makar to bilo prije 10, 20 i više godina.
U modernoj i pozitivnoj psihologiji pojavilo se moćno pravilo 72 sata kopje glasi: Ako imamo ideju i želimo da je oživimo, moramo da počnemo da je sprovodimo u roku od 72 sata. Tri dana ili 72 sata je rok kada treba da preduzmete prve, čak i male korake – da razgovarate o svojoj ideji sa stručnjakom, napravite šematski akcioni plan ili čak sprovedete dubinsko istraživanje.
Važno je da su to stvarne radnje koje prevazilaze uobičajeno razmišljanje – ako se vaša ideja drži u stanju to je “samo ideja” duže od 72 sata, vjerovatno nikada neće biti realizovana.
Kako primjeniti pravilo 72 sata?
Pravilo od 72 sata ne znači da žurite i pokušavate da ostvarite svoj plan za 72 sata. Snaga ovog principa je, prije svega, u tome što pomaže da se pređe sa faze planiranja na fazu akcije. Zbog toga se automatski fokusiramo na uspjeh – jer smo već počeli da preduzimamo prave korake, i spremni smo da nas dovedu do cilja.
Ali, prije nego što se posvetite ostvarnju cilja i aktivirate se, odgovorite na sljedeća pitanja:
Šta je moj cilj?
Kako želim da postignem ono što nameravam da uradim?
Koliko će mi vremena trebati da ostvarim svoju ideju?
Šta treba da znam, sa kim da razgovaram, gde da idem, šta da učim?
Kakve me poteškoće čekaju? Kako ću se nositi s njima?
Ovo je prvi korak u primjeni pravila od 72 sata, a zatim slijedi faza planiranja. U ovoj fazi neophodno je da izađete iz svoje zone komfora i da budete spremni da zakoračite u nepoznato. Razmatrajte svoje planove, razmotrite strategiju za sprovođenje ideje, konsultujte se sa iskusnijima i sve to stavite na papir ili sačuvajte u memoriji računara.
Pravilo od 72 sata ima psihološke prednosti. Njegovo praktikovanje vam omogućava da prevaziđete brojne barijere i blokade koje nastaju u fazi planiranja aktivnosti. Moguće je da će se kod novih koji žele da naprave značajnu promjenu, na primjer da započnu sopstveni biznis javljati sumnje i nedoumice – “Da li sam dovoljno pametan?”; “Mogu li to da priuštim finansijski?”; “Zašto mislim da to mogu da uradim ako nikada ranije nisam bio u tom poslu?”
Emocije su često uključene u naš proces odlučivanja ili promjene, ali je važno da ih filtrrate. Ukoliko osvijestite da se negativne emocije naviru uslijed straha od izlaska iz zone komfora, onda je potrebno da radite na ličnom ohrabrivanju.
Takođe, pravilo od 72 sata dobro funkcioniše u poslovnim pregovorima – nakon sastanka sa potencijalnim klijentom, stručnjaci savetuju da im date najviše 3 dana da odgovori. Smatraju da to može povećati šanse za dobar rezultat, ali može pomoći i da izbjegnete zbunjenost i nesigurnost u dogovorima, piše Sensa.