Dok je medijska industrija u Kini iznimno regulirana i vlada dobro pazi na to ko i šta objavljuje, posljednjih godina i u toj su zemlji postali sve popularniji influenseri, odnosno blogeri ili manje medijske grupe koje su često specijalizirane za određene sektore ili industrije, a za koje, čini se, ne vrijede ista pravila kao i za velike medije. Takve blogere i medije na kineskim društvenim mrežama prati veliki broj ljudi te su prilično utjecajni.
Rastuća cenzura
Kineska vlada i regulatorna tijela za kibernetički prostor i njima su pokušali stati nakraj te su ugasili mnoge blogove i profile na različitim platformama, a kaznili su i društvene mreže na kojima su oni objavljivali sadržaj. U ovoj zemlji uskoro će na snagu stupiti nova pravila za koji mnogi smatraju da predstavljaju udar na privatnost i dodatnu cenzuru jer će mnogi korisnici društvenih mreža u budućnosti morati koristiti prava imena pored korisničkih imena s kojima su prijavljeni na te platforme.
Da dolazi do takve promjene, prošle sedmice najavio je Vang Gaofei (Wang), izvršni direktor iznimno popularne kineske društvene mreže Weibo, koju se nekad naziva i kineskim Twitterom. On je rekao kako Kina ide u smjeru ukidanja anonimnosti za osobe koje na mreži komentiraju stvari poput politike i finansija te će oni, osim njihovih profilnih imena, morati koristiti i prave podatke.
Zbog toga je dio korisnika na Weibu izrazio zabrinutost zbog rastuće cenzure i nadzora vlade nad internetom, komentirali su na Reutersu. Iako iz kineskog regulatora za kibernetički prostor još nisu komentirali nova pravila, navodno će na početku influenseri s više od milion pratitelja, a koji komentiraju teme poput zabave, finansija, politike i slično morati koristiti prave podatke, a s vremenom bi se ta pravila trebala odnositi na one s pola miliona pratitelja.
Milion pratilaca
Zanimljivo, ova promjena pravila o prikazu pravih imena blogera i influensera mogla bi utjecati na brisanje dijela pratitelja. Naime, Vang kaže kako bi dio influensera, kako se na njih ne bi odnosila ta pravila o milion ili pola miliona pratitelja, mogli obrisati dio korisnika koji ih prati kako bi bili ispod tog praga prema kojem bi morali koristiti prave podatke.