Za prelazak 10 kilometara u Londonu je prošle godine bilo potrebno u prosjeku 37 minuta i 20 sekundi, što je minut više nego 2022. i gotovo dva minuta više nego 2021.
Prosječan vozač koji prelazi po 10 kilometara ujutru i naveče u vrijeme špica svakog dana provede sat i 28 minuta u saobraćaju, gubeći 38 minuta zbog saobraćaja u vrijeme najveće gužve.
Poslije Londona, najsporiji saobraćaj je u Dablinu, Torontu, Milanu i Limi, gdje vozači razdaljinu od 10 kilometara prelaze u prosjeku između 28 i po i 29 i po minuta. Stanovnici tih gradova zbog zagušenja u saobraćaju, gube po jedan minut na svaki pređeni kilometar.
Istraživanje je sprovedeno 2023. a obuhvatilo je 387 gradova širom svijeta. Mjereno je zagušenje u saobraćaju, prosječno vrijeme putovanja, uticaj špica, kao i posljedica saobraćajnih gužvi na životnu sredinu.
London je najsporiji grad i kada nema gužvi, na primjer tokom noći. U optimalnim uslovima, vozačima u britanskoj prijestonici je i dalje potrebno oko 25 minuta da pređu 10 kilometara. To znači da vozači u Londonu prosječno izgube 12 minuta na 10 kilometara zbog saobraćajnih gužvi, prenosi RTCG.
Sa druge strane, vozačima u Tokiju je potrebno oko 18 i po minuta da pređu 10 kilometara u optimalnom saobraćaju, dok im je za isti put u vrijeme špica potrebno 23 minuta i 40 sekundi, što znači da izgube samo šest minuta zbog zagušenja saobraćaja.
Istraživanje je pokazalo i da američki gradovi dobro upravljaju saobraćajem, pa tako vozači u gradovima kao što su Dejton i Akron u Ohaju ili Olbani i Sirakjus u državi Njujork, gube vrlo malo vremena zbog saobraćaja.
Među gradovima sa najkraćim vremenom putovanja su i mnogi drugi američki gradovi, uključujući Detroit, Memfis, Tulsu, Sinsinati i Bufalo, gdje je potrebno 10 minuta da se pređe 10 kilometra, u vrijeme povećanog saobraćaja.
Svi ovi gradovi imaju velike auto-puteve koji prolaze kroz njih, pa su prosječne brzine iznad 60 kilometara na sat, a takva infrastruktura nije moguća u gradovima kao što su London ili Dablin.
U saopštenju kompanije se ističe da za smanjenje zagušenja saobraćaja nije potrebno samo graditi nove puteve, ili obnavljati putne mreže za automobile, nego da treba dati prostor drugim vrstama saobraćaja.
Najbolji primjer za to su Amsterdam ili Kopenhagen, koji su veću važnost dali biciklistima i pješacima.
U holandskoj prijestonici, koja ima odličnu biciklističku infrastrukturu, u prosjeku je potrebno 17 minuta i 10 sekundi da se pređe 10 kilometara, a vozači u saobraćajnim gužvama gube samo četiri minuta i 21 sekundu. prenose Nezavisne